تلفن تماس: 09133608011
واتساپ: 09137429114
ساعات تماس از 9:00 صبح الی 20:00 شب
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    پاستا با سس بلونیز

    1 عدد
    1 عدد
    1 عدد
    2 حبه
    مقدار کافی
    نصف قاشق چایخوری
    200 گرم
    1 قاشق غذاخوری
    1 فنجان
    مقدار کافی
    1 قاشق غذاخوری
    1 قاشق غذاخوری

    طرز تهیه و دستور پخت:

    ماکارونی و پاستا و لازانیا از جمله غذاهای بسیار لذیذ و پر طرفدار در بین همه گروههای سنی بخصوص کودکان هستند. در این میان این غذاها یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار که امروزه به وفور در رستورانها و کافی شاپها سرو می شود و مورد علاقه همه گروههای سنی است ، پاستاها هستند. پاستا در واقع یک غذای ایتالیایی است که در کشور ما بیشتر به شکلهای پاستا با سس الفردو و مرغ - پاستا با سس پستو و مرغ - پاستا با سس بلونیز درست می شود.

    در اینجا طرز تهیه پاستا با سس بلونیز را که شامل پاستا و سیر و پیاز و گوشت چرخ کرده و کرفس و هویچ و برگ بو و گوجه فرنگی و رب و ادویه و اب گوشت است را برایتان می نویسم و امیدوارم ان را در منزل برای وعده غذایی شام و یا ناهار درست کرده و مزه  یک غذای جدید را به خود و خانواده خود هدیه دهید.

    مرحله اول تهیه پاستا با سس بلونیز :

    ابتدا و برای شروع ، 1 عدد پیاز را با اب شسته و با چاقو پوست ان و سر و ته آن را می بریم . سپس با چاقو پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز گذاشته و زیر گاز را روشن می کنیم و وقتی روغن داغ شد ، پیازها را در روغن تفت می دهیم تا سبک شود و سپس 2 حبه سیر را پوست کنده و انها را رنده کرده و به تابه پیاز اضافه می کنیم و ان را همراه با پیاز خوب تفت می دهیم.

    مرحله دوم تهیه پاستا با سس بلونیز :

    سپس در ادامه در این مرحله در یک تابه دیگر روغن مایع می ریزیم و 200 گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه ریخته و آن را در تابه تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد .

    مرحله سوم تهیه پاستا با سس بلونیز :

    سپس در ادامه در این مرحله در 1 عدد هویچ را شسته و ان را پوست کنده و به صورت نگینی  و ریز خرد می کنیم و همچنین 1 عدد کرفس را شسته و به ان را به صورت نگینی خرد می کنیم.

    مرحله چهارم تهیه پاستا با سس بلونیز :

    سپس در ادامه در این مرحله درهویچ و کرفس خرد شده را به تابه گوشت اضافه می کنیم و با آن خوب تفت می دهیم . سپس نمک و فلفل را به مقدار کافی همراه با نصف قاشق چایخوری رز ماری به تابه اضافه می کنیم و با ان مخلوط می کنیم.

    مرحله پنجم تهیه پاستا با سس بلونیز :

    سپس در ادامه در این مرحله 3 عدد گوجه فرنگی را شسته و ان را پوست می کنیم و سپس گوجه ها را داخل غذاساز می ریزیم و به شکل پوره در می آوریم و گوجه خرد شده را همراه با رب گوجه فرنگی به مواد داخل تابه در مرحله قبل اضافه می کنیم و با آن خوب مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا غذای ما خوشرنگ شود. سپس پیاز داغ و سیر داغ تهیه شده در مرحله اول را نیز با گوشت و هویچ و کرفس خرد شده قاطی می کنیم .

    مرحله ششم تهیه پاستا با سس بلونیز :

    سپس در ادامه در این مرحله  1 عدد برگ بو و 1 فنجان آب گوشت را داخل تابه مواد در مرحله قبل می ریزیم و اجازه می دهیم تا مواد ما داخل تابه خوب به مدت 20 دقیقه بجوشد و سس ما غلیظ و مزه دار  شود. وقتی سس غلیظ شد برگ بو را برداشته و دور می ریزیم . اکنون سس بلونیز ما آماده است.

    مرحله هفتم تهیه پاستا با سس بلونیز :

    سپس در ادامه در این مرحله داخل یک قابلمه آب ریخته و قابلمه را روی گاز گذاشته و زیر قابلمه را روشن می کنیم و وقتی اب درون قابلمه جوش آمد ، پاستا را همراه نمک و روغن مایع داخل قابلمه ریخته و منتظر می شویم تا پاستا نرم شود.سپس ان را ابکش می کنیم.

    مرحله  هشتم تهیه پاستا با سس بلونیز :

    سپس در ادامه در این مرحله، پاستا اماده شده را داخل یک ظرف  مناسب می ریزیم و سس بلونیز را کنار و یا روی ان می ریزیم و پاستا را با کمیپنیر پیتزا و جعفری تزیین کرده و  برای وعده غذایی شام و یا برای ناهار میل می کنیم . نوش جان.

    جهت سفارش مواد مورد نیاز پخت این غذای خوشمزه از بخش زیر سفارش خود را ثبت کنید: