تلفن تماس: 09133608011
واتساپ: 09137429114
ساعات تماس از 9:00 صبح الی 20:00 شب
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    خورش لوبیا ارومیه

    با عرض خسته نباشید به تمام دوستانم تو مامی فود. امروز میخوام براتون طرز تهیه یه خورش خیلی خوشمزه رو بنویسم که غذای محلی ارومیه ای های عزیزمونه. که بسیار خوشمزه و مقوی هستش و سیار راحت میتونید اون رو درست کنید و لذت ببرین

    مواد لازم:

    ۲ پیمانه و نیم

    ۱ عدد بزرگ
    به مقدار لازم

    ۱ عدد
    ۲ قاشق سوپ خوری
    به میزان لازم

    به میزان لازم

    به میزان لازم

    به میزان لازم

    طرز تهیه و دستور پخت:

     

    مرحله اول تهیه خورش لوبیا ارومیه ایی :

    ابتدا برای درست کردن این غذا میریم سراغ لوبیا چیتیمون. لوبیا ها رو پاک میکنیم و میشوریمشون و میزاریم کنار. سپس یه ظرف برمیداریم و پر آب میکنیم و لوبیاها رو میریزیم داخلش و از روز قبل خیسش میکنیم و طی این یک روز چند بار آب لوبیا ها رو عوض میکنیم. که هم نفخش گرفته بشه و هم راحتتر پخته بشه.

    حالا یه قابلمه برمیداریم و آب میریزیم داخلش و لوبیا ها رو هم بهش اضافه میکنیم و کمی هم نمک میریزیم و میزاریم رو حرارت تا لوبیا هامون کامل بپزه. وقتی که لوبیا ها پخت آبکششون میکنیم و میزاریم کنار تا از اشون استفاده کنیم. سپس میریم سراغ بادمجانها مون. اونها رو پوستشونو میگیریم و خوب میشوریمشون و میزاریم تو سبد و کمی نمک میپاچیم روشون و میزاریم یه ۱ ساعتی بمونن تا هم تاخیشون گرفته بشه و هم موقع سرخ شدن روغن کمتری به خودشون جذب کنن.

    مرحله دوم تهیه خورش لوبیا ارومیه ایی :

    حالا تو این مرحله میریم سراغ گوشتمون. گوشتهارو اول پاک میکنیم و چربی های اضافیشو میگیریم سپس به صورت خورشتی خردشون میکنیم. بعد از خرد کردن میشوریمشون و میزاریم آبشون بره. در ادامه پیازمون رو برمیداریم و پوستشو میکنیم و میشوریمش. سپس به صورت نگینی ریز خردش میکنیم یا اینکه با دنده ریز رنده رندش میکنیم و میزاریم کنار.

    یه تابه رو بر میداریم و روغن میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا روغنمون داغ شه. زمانی که روغنمون داغ شد پیازهای که رنده کرده بودیم رو میریزیم تو تابه و شروع میکنیم به تفت دادنش. همین که پیازها کمی سبک شد کمی زردچوبه به پیاز ها اضافه میکنیم و با هم دیگه تفتشون میدیم. سپس وقتی پیاز ها داشت تغییر رنگ میداد گوشتهامون رو که خرد کرده بودیم رو به پیاز داغ ها اضافه میکنیم و با هم دیگه تفتشون میدیم.

    انقدر تفت میدیم گوشتمون رو که خوب سرخ بشه و رنگش عوض بشه. وقتی گوشتمون تغییر رنگ داد، ربمون رو به تابه اضافه میکنیم و با هم سرخشون میکنیم تا هم خامی رب گرفته بشه و هم غذا خوشرنگ تر بشه. سپس ادویه و فلفل رو هم به مخلوط گوشتمون اضافه میکنیم و یه تفت کوچیک میدیم.سپس چند لیوان آب اضافه میکنیم به گوشتمون و در تابه رو میبندیم تا گوشتمون کامل بپزه. بعد از این میریم سراغ غورمون. غوره رو پاک میکنیم و میشوریمش و میزاریم آبش بره تا تو خورشتمون از اش استفاده کنیم.

    مرحله سوم تهیه خورش لوبیا ارومیه ایی :

    حالا میریم سراغ بادمجانها که نمک زده بودیم. میشوریمشون تا نمک اضافیش بره و میزاریم تا آبش هم بره. سپس یه تابه برمیداریم و روغن میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت. تا روغنمون داغ شه. وقتی روغن داغ شد بادمجانها رو میندازیم تو تابه و شروع میکنیم به سرخ کردنش. بعد از اینکه دو طرفش کامل سرخ شد از روغن در میاریم و میزاریم رو حوله کاغذی تا روغن اضافیش گرفته بشه.

    در ادامه نوبت سیب زمینی هامونه. پوستشو میگیریم و میشوریمش. سپس به صورت خلالی خردش میکنیم و میزاریم بمونه. حالا گوجه فرنگی ها رو بر میداریم و میشوریم و به دو قسمت تقسیمش میکنیم و میزاریم بمونه.

    حالا یه تابه بر میداریم و روغن میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت. سپس بعد از اینکه روغنمون داغ شد سیب زمینی هایی که خرد کرده بودیم رو میرزیم داخلش و سرخشون میکنیم. بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شد از روغن در میارمشون و میاریم رو حوله کاغذی تا روغن اضافیش بره. بعد از سیب زمینی ها گوجه فرنگی هایی که خرد کرده بودیم رو میریزیم تو تابه و سرخشون میکنیم. بعد از اینکه تفت دادیمی از روغن در میاریم و میزاریم کنار.

    در اینجا میریم سراغ گوشتمون. تست میکنیم اگر پخته بود گوشتمون، لوبیاهای پخته شدمون رو همراه با بادمجانهای سرخ شده به گوشتمون اضافه میکنیم و در آخر هم نمک و زعفران دمکرده و غوره ها به خورشتمون اضافه میکنیم و یه هم میزنیم و میزاریم خورشتمون جا و به روغن بیفته.

    سپس بعد از نیم ساعت دیگه خورشت ما آماده شده و تو ظرف میکشم و با سیب زمینی و گوجه فرنگی های سرخ شده تزئین میکنیمش و همراه با برنج سروش

    میکنیم. نوش جان.

    جهت سفارش مواد مورد نیاز پخت این غذای خوشمزه از بخش زیر سفارش خود را ثبت کنید: