تلفن تماس: 09133608011
واتساپ: 09137429114
ساعات تماس از 9:00 صبح الی 20:00 شب
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    تشخیص زعفران اصل از تقلبی

    تشخیص زعفران اصل از تقلبی

    لطفاً زعفران نخرید! یکی از مشکلات رایج خرید زعفران، تشخیص زعفران اصل از تقلبی است. مساله‌ای که باعث می‌شود کلاه‌برداران به سادگی بتوانند زعفران تقلبی و بی‌کیفیت خود را به جای زعفران اصل به فروش برسانند. اگر شما هم می‌خواهید چگونگی تشخیص زعفران اصل از تقلبی را بدانید، در ادامه با همراه پست همراه باشید.

    در این مقاله از همراه پست می‌خواهیم ویژگی‌های زعفران اصل را بررسی کنیم، سپس چند آزمایش ساده را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در هر جایی زعفران اصل از تقلبی را تشخیص دهید. در پایان هم یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم که برای همیشه خیال شما را از خرید زعفران راحت می‌کند.

    .

    .

    .

    راه های تشخیص زعفران اصل از تقلبی :

    تشخیص زعفران اصل با اب سرد

    برای تشخیص زعفران اصل با اب سرد کافی است یک رشته از زعفران را در آب سرد بریزید زعفران اصل با چند نشانه خودش را به شما نشان می‌دهد:

     

    1. اگر زعفران شما اصل باشد بعد از این که چند رشته از آنها را در آب ریختید، به کندی رد طلایی از خود برجای می‌گذارد اما زعفران تقلبی به سرعت تمام آب را رنگی میکند.

     

    2. اگر کلاله های زعفران را بعد از آزاد کردن رنگ از داخل آب بردارید رنگ کلاله زعفران اصل عوض نمی‌شود و ظاهر کلاله تغییر چندانی ندارد؛ اما اگر زعفران شما تقلبی باشد رشته هایی که به عنوان کلاله به شما فروخته شده کاملاً سفید می شود و دیگر ظاهر قبلی خودشان را ندارند.

     

    3. سرعت رنگ دهی کلاله ای که تقلبی است و رنگ شده به سرعت انجام می‌شود و به سرعت آب را رنگی خواهد کرد؛ اما زعفران اصل به تدریج فعالیت رنگریزی را در آب انجام می دهد و حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا کاملا آب را رنگی کند.

     

    4. رنگ زعفران اصل تقریباً زرد مایل به نارنجی می باشد. هیچ زعفرانی هیچ وقت رنگ قرمز ندارد. رنگی که زعفران در آب آزاد می کند تقریباً شفاف است اما اگر رنگ قرمز تند در آب دیدید متاسفانه زعفران شما تقلبی است.

     

    5. بعد از اینکه کلاله زعفران را از آب در آوردید آن را در میان انگشتان تان بگیرید و انگشتان خود را به هم بمالید اگر زعفران اصل باشد رشته های زعفران از همدیگر جدا نمی‌شوند؛ اما در زعفران های تقلبی به راحتی کلاله های تقلبی پودر می شوند و از بین می روند.

     

    نظر خود را وارد نمایید.
    آرشیو نمونه کارها